פארק הירקון ופארק בגין מהווים את שתי הריאות הירוקות הגדולות ביותר של תל אביב-יפו. שני הפארקים מנוהלים ומתוחזקים ע”י חברת גני יהושע, חברה כלכלית של עיריית תל אביב.
פרוייקט זה מהווה דוגמא לתכנון בשיטה של פיתוח שפה גרפית קיימת לכדי שפת שילוט מורכבת, בניגוד למצב השכיח, בו מעוצבת שפת השילוט על לוח חלק.
נמצא כי החלפה גורפת של כל אמצעי השילוט בשטחים העצומים של שני הפארקים אינה ישימה מסיבות כלכליות, ולכן שיטת העבודה הייתה מונחית-אסטרטגיה ליצירת הדרגתיות בהחלפה של אמצעי השילוט.
באופן זה הגדרנו מערכת שילוט אלגנטית חדשה, אשר בה בעת מאפשרת כמה שיותר התאמה בין השלטים הישנים לחדשים במהלך תקופת ההחלפה הארוכה.
לקוח:
חברת גני יהושע
מיקום:
תל אביב
סטטוס:
שלב א’ בוצע (2020-2021), שלב ב’ בביצוע.
שטח מתוכנן לפריסת שילוט:
פארק הירקון: 3800 דונם.
פארק בגין: 400 דונם.
דיסיפלינות:
עיצוב חווית משתמש + Wayfinding
עיצוב מערכת השילוט החדשה לגני יהושע עושה שימוש בשתי מערכות שילוט קיימות: שלטי דגל צמודי עמוד של עיריית ת”א, ושלטי הטוטם הוותיקים של גני יהושע.
רכיבי הבסיס נגזרו מהשפה הגרפית הקיימת של גני יהושע משנת 2010, תוך חידוד דקויות גרפיות והוספת תכונות עיצוביות המאפשרות מערכת שילוט ענפה הכוללת טיפוסי שילוט רבים ומגוונים.
השפה העיצובית השאילה את הגופנים, החיצים, הצבעים, המלבנים בעלי הפינות המעוגלות, והפיקטוגרמות.
היו גם פיקטוגרמות אחדות ששופרו ופיקטוגרמות חדשות נוספו למערכת.
העיצוב החדש החיל את הסמליל המעודכן של גני יהושע ושאב ממנו צבעים נוספים אשר הרחיבו את פלטת הצבעים, מה ששירת היטב את מורכבותה של מערכת השילוט החדשה.
תוספות שלטים חדשים והחלפת שלטים קיימים מבוצעות בדרך זו מבלי לסתור את השפה הגרפית הקיימת של שלטי הטוטם הישנים, המתוכננים לעמוד זה לצד זה כשהם מייצרים תחושה של קשר עיצובי בינהם.
השלט הדומיננטי ביותר הוא שלט הדגל הנצמד לעמודי תאורה קיימים, ומייצר קשר עיצובי לשלטי הדגל המקבילים של עיריית ת”א, אשר בהם נעשה שימוש ברחבי העיר.
ארגון מחדש של מסרים בפארק הירקון
בפארק הירקון ישנם מוקדים המרכזים שלטים רבים אשר נערמו לאורך השנים תוך פגיעה בחזות האסתטית ובמובנות המסרים.
השלטים שונים בינהם בחוקיות העיצובית, באופן ההצבה, בחומריות ואף בדרך ההתנסחות.
הצטברות השלטים הובילה להופעות כפולות ומיותרות של מסרים, מצבים של מסרים העומדים בסתירה עם מסרים אחרים ומסרים מיושנים שהפכו לא רלוונטים.
כמות שלטי ההנחיות, האזהרות והאינפורמציה גדלה מכח האינרציה והובילה לעומס יתר המטשטש את הקריאות.
עומס הצבעים, הסגנונות וכמות המסרים מפריעה במיוחד לנוכח הנוף הרגוע והשקט של הפארק.
כדי לטפל במוקדים העמוסים בשלטים, ביצענו בחינה מחדש יחד עם הנהלת הפארק של הצורך בכל שלט, משפט ומילה. פעלנו לניפוי וקיצור מסרים, ביטאנו את המסרים בפחות מלל או תוך החלפת המלל באינפוגרפיקה על מנת לתמצת ולחדד את המסר.
מסרים רבים נוסחו מחדש ע”י בלשן, ותורגמו לאנגלית וערבית באופן מקצועי ע”י מתרגמים מוסמכים.
התהליך נעשה תוך החלפת הגישה החד-פעמית השגורה לפריסת שילוט במתודולוגית שילוט לטווח ארוך.
השלטים החדשים יושמו עם פתרונות מודולציה המאפשרים הוספה, החסרה ועדכון של תכנים בהמשך הדרך, מבלי שיראו כתוספת.
ארגון מסרים הוא תהליך זיקוק ותמצות של האינפורמציה הנחוצה, לכדי מתקני חיווי חזותיים.
סקירת כלל השלטים, הכרזות ואמצעי החיווי במקום, ניתוח והבנה
מעמיקה של המסרים הקיימים אל מול צורכי המקום.
ריכוז המידע הנחוץ למקום וביסוס האופי הרצוי של המערכת.
עיבוד המסרים הקיימים והחדשים, יצירת עליונות או קדימות של
מסרים על מסרים אחרים, וזיקוק המסרים למינימום.
הצמדת כלל המסרים לקו עיצובי אחד.
דרושים/ות
מעצב/ת גרפיקה
מעצב/ת מוצר
077-555-8636
ז’בוטינסקי 22
רמת גן
All Set כל הזכויות שמורות © הצהרת נגישות