לקוח:
עיריית ת”א
מיקום:
פארק הירקון, תל אביב
ביצוע: 2023
דיסיפלינות:
עיצוב דגם תודעתי + עיצוב חווית משתמש + Wayfinding
ארגון דגם תודעתי –
איך הפכנו מקום למובן
הפרוגרמה של פארק חמשת החושים מהווה דוגמא למצב נפוץ מאוד בישראל: יותר מידיי תֶּמות חלות על מקום אחד.
מקור התופעה היא הרצון הטוב של הוגי המקום לספק עושר של תכנים ופנייה לקהלים מגוונים. אך עומס התֶּמות מוביל לטישטוש המהות של המקום כך שמבחינת המבקר בפועל, מקומות אלה מתפרשים כאנמיים, חסרי זהות ברורה, ונתונים לפרשנות שונה ע”י אנשים שונים מה שמוביל אותם לתפוס מקום חלש בתודעה.
טיפול בבעיית ה”העמסה התֶּמתית”
הפרוגרמה של פארק חמשת החושים הגדירה עיסוק בחושי האדם, מסלולי אופניים, רכיבה אתגרית, שילוב מוגבר של אנשים עם מוגבלויות, פנייה לכל המשפחה ואף נושאים נוספים.
נוסף על המספר המופרז של התֶּמות, הבעיה הקשה יותר היא האתגר הגדול בחיבור התֶּמות השונות אשר אין ביניהן קשר אפקטיבי.
הוגי המקום היו בקיאים בקשרים בין הנושאים, אך לפי מחקר שלנו, מפרספקטיבת המבקר במקום צפוי היה קושי רב לתפור את הנושאים השונים לכדי יישות אחת.
כדי לתכלל את הנושאים לאמירה אחת ברורה נדרשנו לשני שלבים עיקריים:
בתום ניסוח הדגם התודעתי של המקום התקבלה תמונה מובנת של מהות הפארק.
מערכת שילוט
מרגע שהתקבלה תמונה תודעתית ברורה ניתן היה להמשיך לתכנון מערכת שילוט.
אמצעי החיווי עוצבו עם שימוש נרחב בעץ בהתאמה לחומריות הטבעית שמתכנני הפארק ביקשו לשוות לו, תוך שימוש בצבעוניות מוגברת בתכני השלטים המתאימה באופייה לאופן בו נהוג לתקשר את נושא חושי האדם.
פלטת צבעים, סמליל מתפרק לסמני החושים השונים, חיצי הכוונה ופיקטוגרמות.
דרושים/ות
מעצב/ת גרפיקה
מעצב/ת מוצר
077-555-8636
ז’בוטינסקי 22
רמת גן
All Set כל הזכויות שמורות © הצהרת נגישות