הנחיות עיצוב

כללים ליצירת חזות מסודרת ואסתטית לבתי עסק במרחב ציבורי

הנחיות עיצוב זו הדרך לגרום למקום להיות אסתטי ומזמין, כאשר אי אפשר לשלוט בסדר ובאסטתיקה שלו כי הוא מורכב מריבוי גורמים עצמאיים.
לרוב המקומות המדוברים הם חזיתות מסחריות של רחובות, שווקים, כיכרות ואף מרכזים מסחריים בין אם הכוללים חנויות בבעלות פרטית או קניון עם הנהלה מסודרת.

איש הישר בעיניו יעשה. דוגמא קיצונית.

על מה חלות ההנחיות?

הנחיות עיצוב יכולות לחול על שילוט, סוככים, עיצוב חלונות ראווה, אופן הוצאת כיסאות ושולחנות למדרכה, הצבת סחורה או אלמנטים מחוץ לבית העסק, פרגודי חורף, פתרונות נגישות ורכיבים טכניים כמו מזגנים, ארובות, צנרת וכבלים.

חזית בשוק - ללא הנחיות עיצוב
חזית בשוק - עם הנחיות עיצוב

מדוע רשויות החלו להשתמש יותר ויותר בהנחיות עיצוב בשנים האחרונות?

רשויות משקיעות בהתחדשות המרחב הציבורי אך עבודתן נוגעת בתשתית העירונית בלבד (מדרכה, ריהוט רחוב, גינון וכ’).
קל לרשות לטפח את התשתיות ברחוב, אך פני החזיתות המסחריות נמצאות בידיים פרטיות, ולכאורה מחוץ לטווח ההשפעה של הרשויות.

כשאין יד מכוונת מלמעלה, כל צורך נפתר באופן פרטני (דוגמה מחו”ל).

במשך שנים בעלי עסקים פעלו בחופש מוחלט באשר לחזית העסק לרחוב.

היום, יותר ויותר רשויות מבינות שיש להן השפעה גם על המראה הזה, באמצעות הנחיות עיצוב והקפדה על יישומן.

בשיפוץ תשתיות הרחוב ההשפעה היא ישירה – תכנון שיפוץ והוצאתו לפועל ע”י קבלן.
אך בחזיתות מסחריות, שהן אוסף של קניינים פרטיים בהם הרשות לכאורה לא יכולה להתערב, ההשפעה אינה מיידית – אלא מתרחשת באופן הדרגתי לאחר החלה של הנחיות עיצוב והקפדה על יישומן ואכיפתם.

הפואנטה היא…

שהכח של הנחיות העיצוב על נראות המרחב הציבורי חזק בהרבה מכל עבודת שיפוץ או “מהפך” שנעשות במרחב הציבורי מפעם לפעם.

יישום ההנחיות

הנקודה שבה רוב ההנחיות נכשלות

רבות מהרשויות נופלות בשלב הביצוע: הנחיות קיימות, אבל נשארות על הנייר. בין 2010 ל־2025, כ־70% מהאתרים עליהם הושתו הנחיות לא יושמו בפועל, ובאתרים שכן יושמו – כ־50% מההנחיות נזנחו עקב חוסר ישימות.

כמתכננים אסטרטגיים, אנו בונים את ההנחיות מלכתחילה כך שיהיו פרקטיות ונוחות לביצוע. אנו מסייעים לרשות לתכנן את היישום כמהלך אסטרטגי, כך שהדברים יצאו אל הפועל למרות אתגרים ותנאים פוליטיים מורכבים בתוך גוף העירייה וביחסים עם האוכלוסייה.

דוגמא לכישלון ביישום הנחיות שילוט בתי עסק

זיהוי והימנעות ממכשולים בתכנון הנחיות עיצוב

  • חוסר מקום לפרשנות
    הנחיות הבנויות באופן שניתן לפרשן רק בדרך אחת ימנעו בילבולים ונסיונות התחכמות.
  • התבססות על ידע מקדים
    הימנעות מהשארת פתחים לתקדימים משפטיים שיערימו קשיים על יישום ההנחיות. חיזוי השלכות ונקיטת צעדי מנע מפני מכשולים אפשריים.

הבנה פשוטה

  • ההנחיות מיועדות בראש ובראשונה לקוראיהן, אלה שיהיה עליהם ליישם אותן. הנחיות עיצוב, שמאופיינות לעיתים באמורפיות ועלולות להרתיע, כדאי להציג במוצר פיזי מוחשי ונגיש.
  • זה יכול להיות חוברת מתומצתת, אסתטית וברורה, המלווית בתמונות או המחשות גרפיות. חשוב שהקהל שעתיד ליישם את ההנחיות ירגיש שהוא חלק מתהליך מתואם שפועל לטובתו.

הנחיות עיצוב

כללים ליצירת חזות מסודרת ואסתטית לבתי עסק במרחב ציבורי

הנחיות עיצוב זו הדרך לגרום למקום להיות אסתטי ומזמין, כאשר אי אפשר לשלוט בסדר ובאסטתיקה שלו כי הוא מורכב מריבוי גורמים עצמאיים.
לרוב המקומות המדוברים הם חזיתות מסחריות של רחובות, שווקים, כיכרות ואף מרכזים מסחריים בין אם הכוללים חנויות בבעלות פרטית או קניון עם הנהלה מסודרת.

איש הישר בעיניו יעשה. דוגמא קיצונית.

על מה חלות ההנחיות?

הנחיות עיצוב יכולות לחול על שילוט, סוככים, עיצוב חלונות ראווה, אופן הוצאת כיסאות ושולחנות למדרכה, הצבת סחורה או אלמנטים מחוץ לבית העסק, פרגודי חורף, פתרונות נגישות ורכיבים טכניים כמו מזגנים, ארובות, צנרת וכבלים.

חזית בשוק - ללא הנחיות עיצוב
חזית בשוק - עם הנחיות עיצוב

מדוע רשויות החלו להשתמש יותר ויותר בהנחיות עיצוב בשנים האחרונות?

רשויות משקיעות בהתחדשות המרחב הציבורי אך עבודתן נוגעת בתשתית העירונית בלבד (מדרכה, ריהוט רחוב, גינון וכ’).
קל לרשות לטפח את התשתיות ברחוב, אך פני החזיתות המסחריות נמצאות בידיים פרטיות, ולכאורה מחוץ לטווח ההשפעה של הרשויות.

כשאין יד מכוונת מלמעלה, כל צורך נפתר באופן פרטני (דוגמה מחו”ל).

במשך שנים בעלי עסקים פעלו בחופש מוחלט באשר לחזית העסק לרחוב.

היום, יותר ויותר רשויות מבינות שיש להן השפעה גם על המראה הזה, באמצעות הנחיות עיצוב והקפדה על יישומן.

בשיפוץ תשתיות הרחוב ההשפעה היא ישירה – תכנון שיפוץ והוצאתו לפועל ע”י קבלן.
אך בחזיתות מסחריות, שהן אוסף של קניינים פרטיים בהם הרשות לכאורה לא יכולה להתערב, ההשפעה אינה מיידית – אלא מתרחשת באופן הדרגתי לאחר החלה של הנחיות עיצוב והקפדה על יישומן ואכיפתם.

הפואנטה היא…

שהכח של הנחיות העיצוב על נראות המרחב הציבורי חזק בהרבה מכל עבודת שיפוץ או “מהפך” שנעשות במרחב הציבורי מפעם לפעם.

יישום ההנחיות

הנקודה שבה רוב ההנחיות נכשלות

רבות מהרשויות נופלות בשלב הביצוע: הנחיות קיימות, אבל נשארות על הנייר. בין 2010 ל־2025, כ־70% מהאתרים עליהם הושתו הנחיות לא יושמו בפועל, ובאתרים שכן יושמו – כ־50% מההנחיות נזנחו עקב חוסר ישימות.

כמתכננים אסטרטגיים, אנו בונים את ההנחיות מלכתחילה כך שיהיו פרקטיות ונוחות לביצוע. אנו מסייעים לרשות לתכנן את היישום כמהלך אסטרטגי, כך שהדברים יצאו אל הפועל למרות אתגרים ותנאים פוליטיים מורכבים בתוך גוף העירייה וביחסים עם האוכלוסייה.

דוגמא לכישלון ביישום הנחיות שילוט בתי עסק

זיהוי והימנעות ממכשולים בתכנון הנחיות עיצוב

  • חוסר מקום לפרשנות
    הנחיות הבנויות באופן שניתן לפרשן רק בדרך אחת ימנעו בילבולים ונסיונות התחכמות.
  • התבססות על ידע מקדים
    הימנעות מהשארת פתחים לתקדימים משפטיים שיערימו קשיים על יישום ההנחיות. חיזוי השלכות ונקיטת צעדי מנע מפני מכשולים אפשריים.

הבנה פשוטה

  • ההנחיות מיועדות בראש ובראשונה לקוראיהן, אלה שיהיה עליהם ליישם אותן. הנחיות עיצוב, שמאופיינות לעיתים באמורפיות ועלולות להרתיע, כדאי להציג במוצר פיזי מוחשי ונגיש.
  • זה יכול להיות חוברת מתומצתת, אסתטית וברורה, המלווית בתמונות או המחשות גרפיות. חשוב שהקהל שעתיד ליישם את ההנחיות ירגיש שהוא חלק מתהליך מתואם שפועל לטובתו.

הנחיות עיצוב

כללים ליצירת חזות מסודרת ואסתטית לבתי עסק במרחב ציבורי

הנחיות עיצוב זו הדרך לגרום למקום להיות אסתטי ומזמין, כאשר אי אפשר לשלוט בסדר ובאסטתיקה שלו כי הוא מורכב מריבוי גורמים עצמאיים.
לרוב המקומות המדוברים הם חזיתות מסחריות של רחובות, שווקים, כיכרות ואף מרכזים מסחריים בין אם הכוללים חנויות בבעלות פרטית או קניון עם הנהלה מסודרת.

איש הישר בעיניו יעשה. דוגמא קיצונית.

על מה חלות ההנחיות?

הנחיות עיצוב יכולות לחול על שילוט, סוככים, עיצוב חלונות ראווה, אופן הוצאת כיסאות ושולחנות למדרכה, הצבת סחורה או אלמנטים מחוץ לבית העסק, פרגודי חורף, פתרונות נגישות ורכיבים טכניים כמו מזגנים, ארובות, צנרת וכבלים.

חזית בשוק - ללא הנחיות עיצוב
חזית בשוק - עם הנחיות עיצוב

מדוע רשויות החלו להשתמש יותר ויותר בהנחיות עיצוב בשנים האחרונות?

רשויות משקיעות בהתחדשות המרחב הציבורי אך עבודתן נוגעת בתשתית העירונית בלבד (מדרכה, ריהוט רחוב, גינון וכ’).
קל לרשות לטפח את התשתיות ברחוב, אך פני החזיתות המסחריות נמצאות בידיים פרטיות, ולכאורה מחוץ לטווח ההשפעה של הרשויות.

כשאין יד מכוונת מלמעלה, כל צורך נפתר באופן פרטני (דוגמה מחו”ל).

במשך שנים בעלי עסקים פעלו בחופש מוחלט באשר לחזית העסק לרחוב.

היום, יותר ויותר רשויות מבינות שיש להן השפעה גם על המראה הזה, באמצעות הנחיות עיצוב והקפדה על יישומן.

בשיפוץ תשתיות הרחוב ההשפעה היא ישירה – תכנון שיפוץ והוצאתו לפועל ע”י קבלן.
אך בחזיתות מסחריות, שהן אוסף של קניינים פרטיים בהם הרשות לכאורה לא יכולה להתערב, ההשפעה אינה מיידית – אלא מתרחשת באופן הדרגתי לאחר החלה של הנחיות עיצוב והקפדה על יישומן ואכיפתם.

הפואנטה היא…

שהכח של הנחיות העיצוב על נראות המרחב הציבורי חזק בהרבה מכל עבודת שיפוץ או “מהפך” שנעשות במרחב הציבורי מפעם לפעם.

יישום ההנחיות

הנקודה שבה רוב ההנחיות נכשלות

רבות מהרשויות נופלות בשלב הביצוע: הנחיות קיימות, אבל נשארות על הנייר. בין 2010 ל־2025, כ־70% מהאתרים עליהם הושתו הנחיות לא יושמו בפועל, ובאתרים שכן יושמו – כ־50% מההנחיות נזנחו עקב חוסר ישימות.

כמתכננים אסטרטגיים, אנו בונים את ההנחיות מלכתחילה כך שיהיו פרקטיות ונוחות לביצוע. אנו מסייעים לרשות לתכנן את היישום כמהלך אסטרטגי, כך שהדברים יצאו אל הפועל למרות אתגרים ותנאים פוליטיים מורכבים בתוך גוף העירייה וביחסים עם האוכלוסייה.

דוגמא לכישלון ביישום הנחיות שילוט בתי עסק

זיהוי והימנעות ממכשולים בתכנון הנחיות עיצוב

  • חוסר מקום לפרשנות
    הנחיות הבנויות באופן שניתן לפרשן רק בדרך אחת ימנעו בילבולים ונסיונות התחכמות.
  • התבססות על ידע מקדים
    הימנעות מהשארת פתחים לתקדימים משפטיים שיערימו קשיים על יישום ההנחיות. חיזוי השלכות ונקיטת צעדי מנע מפני מכשולים אפשריים.

הבנה פשוטה

  • ההנחיות מיועדות בראש ובראשונה לקוראיהן, אלה שיהיה עליהם ליישם אותן. הנחיות עיצוב, שמאופיינות לעיתים באמורפיות ועלולות להרתיע, כדאי להציג במוצר פיזי מוחשי ונגיש.
  • זה יכול להיות חוברת מתומצתת, אסתטית וברורה, המלווית בתמונות או המחשות גרפיות. חשוב שהקהל שעתיד ליישם את ההנחיות ירגיש שהוא חלק מתהליך מתואם שפועל לטובתו.

רוצים להפוך את חווית המשתמש שלכם לפשוטה, מהירה ונעימה?

דברו איתנו ונתחיל לשרטט את מסע הלקוח האידיאלי – יחד

טלפון

Whatsapp

דוא"ל

• יצירת קשר •

רוצים להפוך את חווית המשתמש שלכם לפשוטה, מהירה ונעימה?

דברו איתנו ונתחיל לשרטט את מסע
הלקוח האידיאלי – יחד

  • טלפון
  • Whatsapp
  • דוא"ל

רוצים להפוך את חווית המשתמש שלכם לפשוטה, מהירה ונעימה?

דברו איתנו ונתחיל לשרטט את מסע הלקוח האידיאלי – יחד

טלפון

Whatsapp

דוא"ל

• יצירת קשר •

All Set כל הזכויות שמורות ©   הצהרת נגישות

דילוג לתוכן