דגלוני תחנות האוטובוס בישראל (המכונים גם “דגלונים”) ידועים לשמצה, הם קשים ביותר לקריאה ולתחזוקה ומהווים מקור לאסתטיקה ברמה נמוכה מאוד.
זה זמן רב שנסיונות להחליף את הדגלונים בשלטים מעוצבים וקריאים יותר אינם צולחים.
כל הגורמים מסכימים כי הדגלונים זקוקים לשינוי מהותי, אך המהלך תקוע שנים רבות בשל מחסום בירוקרטי; הדגלונים מוגדרים למעשה כתמרור וכל שינוי בו דרוש את הגושפנקא של האמונים על אישור התמרורים במשרד התחבורה.
החטא הקדמון של הדגלון הוא היותו שילוב של תמרור עם שלט להולכי רגל.
משרד התחבורה טרם הצליח לפתור את הבעיה שכן כל שינוי כרוך במהלכים בירוקרטים חוצי משרדים, ונראה שמצב הביניים של תמרור 505 צפוי להישאר איתנו בעתיד בנראה לעין.
מיקום:
רשויות מוניציפליות במטרופולין תל אביב
סטטוס: בבדיקות
דיסיפלינה:
תכנון טקטי ואסטרטגי + עיצוב חווית משתמש
במסגרת מהלך הנבחן בכמה רשויות מקומיות במטרופולין תל אביב, החלנו בפרויקט המהווה מהלך טקטי ניסיוני המקודם באופן וולונטרי שלא באמצעות משרד תחבורה.
עוצבו שינויים בתמרור באופן שמצד אחד ישאיר אותו תחת ההגדרה של תמרור 505 תוך שמירה על זיקה הדוקה לתקנות הצבת התמרורים ומצד שני יביא לתיקון בעיותיו הגדולות ביותר.
הפרויקט מבקש להציע שיפורים, כביכול מזעריים, ומתרחק מהגדרות כמו “תכנון” או “עיצוב מחדש”
זאת במטרה לנסות “להחליק” את השלט המוצע כך שלא ייתפס כמפר תקנות, במטרה ליישמו במסגרת ניסוי מקומי שבתקווה יתרחב ויבטל את הסטגנציה ארוכת השנים של תמרור 505.
השינויים תוכננו בהתבסס ותוך למידה של תקדימים קודמים: שלטי תחנות אוטובוס בעיצובים שונים אשר הוצבו באין מפריע במשך שנים בתחנות מרכזיות שונות בארץ.
זהו לא פרוייקט עיצובי שכן ישנם אינספור עיצובים יפים ופונקציונלים יותר לשלטי תחנות אוטובוס. זהו מהלך טקטי וזהיר ההולך בין הטיפות.
הכוונה היא לייצר דרישה בקרב הציבור לשילוט המציע חווית משתמש טובה יותר, לעורר דיון בין הגורמים המבוזרים ולעודד בסופו של דבר את כלל הגורמים לשפר את שלטי תחנות האוטובוס בישראל.
הפרוייקט גם מציע הוספת שלטים מסוג חדש המסייעים בהתמצאות בצמתים בהם נדרש/ת המשתמש/ת לבצע החלפת קווים.
שלטי ההכוונה הנוספים מעוצבים בקו הממשיך את הגרפיקה המוכרת של הדגלונים הקיימים וביחד הם יוצרים שפה עיצובית עקבית המלווה לא רק את תחנות האוטובוס, כי אם את מוקדי החלפת הקווים בכללותם.
דגלוני תחנות האוטובוס, הידועים גם כתמרור 505 סובלים מניראות חזותית מבולגנת ובלתי קריאה.
השלט הינו דו-צדדי כאשר הצד הקדמי כתוב בעברית, בעוד שהצד האחורי מציג את אותו המידע באנגלית.
לרוב המידע בשתי השפות סותר זה את זה וכמעט תמיד לא ניתן לגשת ולקרוא את הצד האחורי של השלט הכתוב באנגלית.
הדגלון הוא המפגש הראשון של המשתמש/ת עם התחבורה הציבורית.
ההתנסות הלא נעימה שהוא גורם מקרינה על כלל החוויה של המשתמש/ת והכל מסכימים שהוא מסב נזק לתחבורה הציבורית בישראל.
דרושים/ות
מעצב/ת גרפיקה
מעצב/ת מוצר
077-555-8636
ז’בוטינסקי 22
רמת גן
All Set כל הזכויות שמורות © הצהרת נגישות