עיצוב חוויה כוללת

כל אחד היה רוצה שהחוויה במקום שלו תהיה חוויה טובה. כאשר החוויה טובה, המבקר במקום ירצה להשאר, ישמח לחזור, וכמובן ימליץ לחברים.
מאמצים גדולים מושקעים בטיפוח החוויה: מהשקעה בעיצוב פנים, חפצי אומנות, דרך שילוט ואמצעי הסברה ותקשורת עם המבקרים, ועד הקניית תודעת שירות גבוהה עבור צוותים וסגל.
אך למעשה, השקעה בכל אלה אינה מבטיחה כי חווית הביקור במקום תיהיה מוצלחת.
טיב החוויה הוא פועל יוצא של ריבוי גורמים. לא קל לפצח את הדרך להשגת חוויה טובה.

הגורמים הרבים המייצרים חוויה הם כמו כלים בתזמורת שצריך לנצח עליהם.
אחרי מחקר לא קטן סביב חוויה במקומות, פיתחנו רגישות גבוהה לגביה ויש לנו כלים לטייב אותה.
מתכנן חוויה רואה את הדברים בפרספקטיבה של המשתמש תוך שהוא מודע להיבטים התפעוליים של מפעיל/ת המקום.

עכשיו דמיין/י את ה ואיזה שינוי נוכל לעשות ביחד!

מומחי חווית משתמש יובילו את המקום שלך להיראות כל-כך אחרת!

עיצוב חוויה כוללת עוסק בכל רמות האינטראקציה עם המבקר, ורואה מעבר לתחושה שמייצר רכיב כלשהו במרחב כמו פריט עיצוב, שלט, מוסיקת רקע או לוגו.
היעד הוא תכנון חווית מסעו של המבקר/לקוח מרגע החלטתו להשתמש בשירות מסוים ועד שתוצר השירות סופק לידיו.

עיצוב גרפי סביבתי: להעשיר את החלל ולספר סיפור

עיצוב גרפי סביבתי היא דרך מתוחכמת יותר להשפיע על חווית המשתמש בעוסקה לא רק בהיבטים הפונקציונליים של עיצוב ההכוונה, או בקישוט ומיתוג, אלא בגיבוש אווירה ובסיפור שיספר המרחב.
יש הרבה מצבים בהם אין כלל צורך במלל או בהכוונה. יש אלמנטים לא פונקציונאלים לכאורה, שמעשירים את החלל באופן אחר.

לקריאה נוספת על עיצוב גרפי סביבתי

לכל מקום יש ממשק

כל מקום שמתוכנן עבור האדם מורכב מחומר ומממשק.
חומר הבניין יכול להיות בטון וברזל, חומר אתר טבע – טופוגרפיה ועצים. בעוד החומר מהווה את ה"חומרה" של המקום, ניתן לייחס את הממשק ל"תוכנה" של המקום.

מהו ממשק?
ממשק הוא תוספת המעניקה למקום גולמי זהות וקריאות:

זהות מייחדת ומבדילה את המקום ועשוייה להופכו למשהו זכיר ואף ליעד, לאטרקציה.

קריאות מסבירה את המקום למבקר בו, והופכת אותו למובן וחוויתי.

לקריאה נוספת על ממשק

1 מחשבה על “עיצוב חוויה כוללת”

  1. פינגבאק: עיצוב תוכן השלט - .All Set

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן