עיצוב תוכן השלט

בחירה נכונה של מתקן שילוט היא חשובה, אך לטיב תוכן השלט יש משמעות גבוהה בהרבה מתוקף היותו בעל השפעה גבוהה לא רק על מראה השלט, כי אם על חזות המקום.

הגרפיקה של תוכן השלט צריכה להיגזר מאופיו של מתקן השילוט יחד עם עיצוב המקום או המותג.

שילוב נכון של הגרפיקה עם השלט הפיסי (או מתקן התצוגה) מייצר אפקט חיובי. זה עושה פלאים לחזות המקום, משדר מקצועיות ומרגיש נכון בעיני הקהל.

עיצוב שלטים – הרבה יותר מעיצוב גרפי

הקפדה זו היא מלאכתם של מעצבי שילוט.
ההבדל בין גרפיקאים למעצבי שילוט הוא משמעותי וחשוב.
עיצוב שילוט הוא תחום בפני עצמו. הדקויות המפרידות בין גרפיקה לעיצוב שילוט מכריעות בין חזות בינונית לחזות מקצועית ומדוייקת.

מעצב שילוט - תפקידו

נוסף על כללי העיצוב הגרפי, מעצב שילוט מקפיד על עקרונות נוספים הייחודיים לשילוט:

  • שימוש בגופנים המתאימים לשילוט. מבחר הגופנים כיום אמנם גדול מאוד, אך שילוט מצריך רגישות טיפוגרפית מיוחדת ושימוש בגופנים ייעודיים לשילוט.
  • ניגודיות צבעים גבוהה. שילוט צריך להיות נהיר, מובן במבט חטוף ונגיש ללקויי ראייה. ישנן הנחיות עיצוביות המגדירות מהו ניגוד צבעים נכון לשילוט.
  • שימוש נכון ומקורי בפיקטוגרמות. תכנון או בחירה של סימנים גרפים שממשיכים את הקו העיצובי של המקום / המותג.
  • התאמת גודל הגופנים למרחקי הצפייה המיועדים של השילוט. פעולה שנעשית בהתאמה לתקנים וחישובים ספיציים למקום.

לצד מעצב השילוט, תהליך תכנון השילוט מערב גם עורך מסרי שילוט, אשר מופקד על ההיבט המילולי והלשוני.

עורך מסרי שילוט – תפקידו

מומחיותו של עורך מסרי השילוט היא העברת המידע בשפה נכונה, וביצירת מצג שהולם את המקום בו מוצג השלט ואת הערכים והחזון של הארגון.

עיקר תפקידיו:

  • תקשור המסרים באמצעות אינפוגרפיקה. קריאת מלל גוזלת זמן ומקשה על קליטה מהירה של המסר. כאן נדרש צמצום המידע לסימנים גרפיים ופיקטוגרמות מדוייקות.
  • תמצות מסרי השילוט. למסור כמה שיותר מידע בכמה שפחות מילים.
  • שפה נכונה וברורה. עריכה לשונית.
  • התנסחות מודעת וייצוגית. יישור כל המסרים לפי “קוד התנסחות” של שילוט והסברה, מה שמשאיר אצל קהל היעד תחושה של מקצוענות וחוסר חובבנות.

גם אם רכשתם/ן את מוצרי השילוט והתצוגה במקום אחר, נוכל לעצב את תוכן השלט.
שירות זה כולל את עיצוב השילוט, ועריכת מסריו.

עיצוב שלטים – מיומנות ייחודית

לרוב, נהוג להציב שלטים עם כל מה שרוצים להגיד ובכך לייצר עומס.

היכולת לספק את המסרים מבלי להעמיס בהם ומבלי לצעוק אותם היא אומנות.

עיצוב שלטים הוא הרבה מעבר למלל. לעיתים גם ללא מלל.
יש מגוון רחב של רכיבים גרפיים לא פונקציונליים לכאורה, שמעשירים את החלל ומספקים יכולת התמצאות באופן אחר.

הנדסת תחושה ואווירה

מעבר להעברת מסרים, שהיא השימושיות הברורה מאליה של השילוט, יש לו גם תפקיד מכריע ביצירת תחושה ואווירה אצל הקהל המבקר.

המבין עיקרון זה יכול להסתייע בשילוט ע”מ לתרום לתחושה אצל המשתמש, ולייצר אופי נבחר למקום. דרושה לכך רגישות טיפוגרפית והבנה עמוקה של התגובה האנושית לצבעים .

השילוט מצטרף לשורה של רכיבים חזותיים נוספים במקום אשר משפיעים על התחושה והאווירה במקום. (לקריאה נוספת:  עיצוב חוויה כוללת).

לתגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן